saya garang ke?

12 comments:

myra_zoe said...

wah~ kak qaseh nasib kita serupa orang suka bg penilaian mcm itu bila tgk sy..tp ade lg truk ada ke dia kata sy muka gila pangkat! sombong,garang ape lah lagi yg truk2...sedih je...bila knl sy bru tau yg sy suka bgurau..x sme mcm ap mreka ckp..^^,

UMAIRA DZUL WIDAD @ NAZ AREESYA AMEEN said...

Salam Kak Qaseh,
Kalau org kata kita garang,ok lagi. Tapi kalau org kata kita sombong, itu mmg tak okey. Sy pun selalu alami perkara yg sama. Bezanya org tak kata sy garang, tapi org akan COP MOHOR kat fikiran mrk, saya sombong...bila dah kenal, mulalah pecah tembelang...huhu, "mula2 haritu, ingatkan awak ni sombong" mcamtu lah bunyi ayatnya. x dinafikan, wajah saya mmg ala2 sombong dan bongkak.Tp nak buat macam mana...tak kan nak sengeh tak kena tempat plak kan? Suka hatilah je mrk2 ni label org kan?apapun, hanya jauhari yg mengenal manikam :)

qaseh qaisara said...

Myra, begitulah nasib kita. Orang suka beri tanggapan salah. Maka betullah akan kata-kata, tak kenal maka tak cinta. tapi apa pun, biarkanlah mereka dengan pandangan mereka, kita tak mampu nak ubah apa-apa. Selagi kita rasa betul, kita buat tak tahu sajalah dengan pandangan-pandangan negatig tu

qaseh qaisara said...

Umaira, selagi kita tak begitu, suka hatilah nak beri tanggapan apa pun.

Rehal Nuharis said...

e'ehhh... sapa yg ckp x cntik tu? sya tgk cntik je bnga tu. ha jgn nk perasan, bnga btudung tu dh ada kmbang yg mnjga, ni sya ckp bnga mtahari tu :P

qaseh qaisara said...

Aduh, Rehal buat lawak pulak. mulanya dah terperasan jugak cantik. Tak apalah, janji encik Z kata, okeylah tu, jadilah

pearl said...

Akak nasib kita serupa , memang jika mereka x mengenali kita mereka kata kita sombong, Itu la orang kata tak kenal maka x cinta , akak susah jika kita nak ikut tanggapan orang, biarlah mereka nak buat tanggapan sedemikian , yg penting kita tau kita tak begitu...

qaseh qaisara said...

pearl, betul tu. Janji kita bukan orang yang begitu. Nak cakap apa pun tak apalah. Kita sabar je. Kalau ada nak kawan, kita terima dengan hati yang terbuka. Kalau nak jadi musuh kita, terpulanglah

zara aluwi said...

Qaseh tak garang la...

Qaseh... Mereka menilai menurut raut air muka. Sebab itu kita adakalanya dikatakan sombong atau garang. Bagi mereka... org yg memiliki wajah yg senyum, mereka katakan org itu peramah dan mudah mesra. Sedangkan, kita sebenarnya bukan garang atau sombong tetapi sedang berlawan dengan perasaan segan dan tidak tahu apa topik yang ingin dibualkan.

Wajah akak, dikatakan seorang yg garang dan sombong. Akak ni, apabila bergambar jer tersenyum.

Bagi akak... Qaseh, Sarnia, Umaira, Ainon, DS, Bikash, Firda... hehehe siapa lagi ya... ramai tak tersebutkan... Rehal nanti dia merajuk kalau nama dia tak tersebut hehehehe jgn mare Rehal... gurau ghitewww... kamu semua baik-baik belaka dan tidak garang atau sombong.

qaseh qaisara said...

Kak Zara, begitulah kita. Suka menilai sebelum mengenali. Tapi saya sangat beruntung kerana dapat mengenali rakan-rakan penulis yang baik2 semuanya.

Rehal Nuharis said...

ala bkn ssh pun nk smbunyikn muka tu... klau tkut org kta sombong, apa kta sok kta pkai purdah?

ahlan ya habibil rahmah salam tanda pembuka... leyya leyya :P

lps ni kna bljr ckp arab la. meh nk test cikit, khai fahaluka antie?

qaseh qaisara said...

Rehal, Alhamdulilah, ana bikhairi,